lördag 21 februari 2015

På tesalong med kär väninna, posering i en favoritsoffa och en kändis till.


Dagen fortsatte med ett besök på Svenskt Tenn förstås. 
Här hade jag och min kära vän Ingela Hyddmark stämt träff för Afternoon Tea.
  

Vi hade en jättetrevlig pratstund och Sv.Tenns klassiska 
teblandning smakade utmärkt.




Tesalongen är smakfullt inredd. Vi var de som stannade längst. 
Vi hade ju mycket att prata om.   




Sen tittade vi på tyger och hittade bl.a detta med böcker och katter.
Det gillar vi, eller hur Ingela?

Och sen blev det posering i tulpansoffan.





Sen tittade vi på Svenskt Tenns utställning med filmtema från 1930, 50 och 80-talet. Det är den brittiska scenografen Maria Djurkovic som har återskapat tidstypiska inredningar med möbler och föremål från Svenskt Tenn.

Maria har gjort scenografier till bl.a följande filmer Mamma Mia, Billy Elliot,
Vanity Fair och Sliding Doors.

Intressant och det blev en liten nostalgisk resa ännu en gång denna dag.
  



Vinylplattor och gamla kassettband.

Tjock telefonkatatalog, Stockholmsdelen. 
Fiffigt möblemang med stolar integrerade med bordet.

Och ja, jag bjuder på en selfie med mig och Adam Alsing som avslutning.
Han vägrade att ställa upp på ett foto om inte jag var med också.
Vi skrattade högt båda två när vi tittade på fotot.

Fortsätt att njuta av er lördag!!
Kram @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar