tisdag 10 februari 2015

Mat och vacker solnedgång.

Det blev ett sent inlägg ikväll! 
Snart är det dags att gå och lägga sig men en snabb sväng in här får det bli. 
Idag har jag arbetat på tre olika skolor och dagen avslutades på Hagalundskolan. 

Visst är den här burken fin? Perfekt att ge till någon som har varit kattvakt.
Dessutom är den fylld med goda praliner.  Finns att köpa bl.a på Tehuset Java i Lund. 

Gårdagens kycklingrätt räckte även till idag.
Förutom pasta, kyckling, soltorkade tomater, olivolja och lite grädde
så tillsatte jag även ruccola och marinerade kronärtskockor.
Riktigt gott och väldigt enkelt att göra. 



Matchande dryck, äpple och mapp.
Nej, det var faktiskt inte planerat. 

Så här såg det ut när jag satt kvar på Hagalundskolan ganska länge idag och mailade till föräldrar och skrev sammanfattningar över dagens alla samtal.
De flesta andra i personalen hann gå hem innan jag var klar.

Det hann även bli en finfin solnedgång över den skånska slätten.

Nej, nu ska jag läsa lite i min Jan Mårtensson deckare, "Juvelskrinet" och komma i stämning inför mitt stundande Stockholmsbesök som närmar sig med stormsteg. "Homan" bokens huvudrollsinnehavare har ju sin antikaffär i "Gamla Stan" i S-holm och det mesta kretsar kring detta område.

Nattinatti, see you tomorrow...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar