söndag 22 februari 2015

Musikkväll och brittisk serie.


Just nu är klockan sex denna söndagskväll.  Helgen har bestått av två slappa dagar med god mat, lite småfix och en del städning. Vi har även hunnit läsa, sova middag, se film och vila.

Bilderna nedan är från lördagskvällens middag, fetaostbiffar med klyftpotatis, tzatziki och sallad.   

Sen var det Melodifestivaldax och det var första gången för oss i år.
Startfältet verkade inte så lovande men det blev mycket bättre än väntat.
Vi fick som vanligt snabbt våra favoriter.
Tyvärr gick en av mina favoriter Andreas Johnsson inte vidare vilket,
jag blev lite "upprörd" över Hehe.

Fastlagsbullar till kaffet smakade bra.
Vi har testat ganska många olika detta år och även där har vi fått våra favoriter.
Nu är det dock slut på detta frossande.
Fettisdagen har ju trots allt varit....  

Superduktiga programledarna Sanna och Robin, pålästa och roliga och riktigt bra.
Efter bronsmedaljutdelningen till duktiga Charlotte Kalla så fortsatte TV-kvällen med "Grantchester", min nya favoritserie.
 
Jag blir så sugen på att boka en resa till England och köra runt i det härliga landskapet. Precis som vi gjorde för 1,5 år sedan. Det kan man absolut tänka sig att göra om. 

Nu ska jag sätta mig med det rykande färska numret av "Gods och Gårdar"
som kom i brevlådan i fredags.
Det och en kopp kaffe passar bra efter middagen. ( men ingen fastlagsbulle)

Ha en fin söndagskväll!

Kram / @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar