måndag 26 september 2016

Äppelmarknaden och lite annat på Österlen.

Hej på er denna måndagskväll! 

Igår var vi ju en sväng på Österlen. 
Det blev en runda på Äppelmarknaden och en titt på årets äppeltavla förstås. 

Jag skulle ta foto på maken när han kom paddlande med kajaken in i Kiviks hamn,
 men tyvärr så missade vi varandra.  

Jag cyklade hem och bakade en god äppelpaj till fikat. 
Efter några sköna timmar i solen så var det dags att återvända hem igen. 


Årets motiv var äppelträd, äppellådor och en traktor i odlingen.

Rockis och Poppis uppträdde detta år.
Det var lite roligt att se dem här, eftersom jag träffade Poppis i en annan roll nyligen, nämligen som toastmaster på Sjödins femtioårsfest.
Kul att se honom här, kanske inte rollerna skilde sig så mycket från varandra ändå.   










Också lite äppelinspiration!

På väg tillbaka till Vitemölla.




Min enkla men alltid uppskattade äppelkaka.

I lördags var jag även och storfyndade på Sularpsfarmen,
men mer om detta senare.

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar