lördag 10 september 2016

Vitemöllabesök och sen middag hos mina föräldrar.

Idag stack vi iväg tidigt, maken och jag. 
Vi körde först till Simrishamn för loppis och lite annat. 
Sen blev det trädgårdsarbete, äppelplockning, räkmackor i solen, middagslur, läsning och sist men inte minst en god middag hos mina föräldrar.


Fortfarande loppis varje lördag i Simrishamn.
Några saker köpte jag idag, dock ej från detta bord.

Vi körde sportbil idag i detta underbara väder.

Fantastisk utsikt! 

Också en kossa förstås. 

Ser ni de vita prickarna en bit bort? Det är 12 kritvita svanar ute på tur. Och ännu längre bort som en röd prick, vet ni vem det är? Jo, det är maken som är ute och paddlar kanot. Det gjorde han tills någon ropade följande i en megafon vid Haväng:
 Paddlaren därute måste vända tillbaka, det är SKJUTÖVNING här.
En stund senare var maken hemma igen.... :)   

Äppelodling i trädgården.

Nya fina brevlådor i vårt "strädde". Alla är nya utom en....

Vi äter ofta räkmackor till lunch efter lördagens Simrishamnsbesök.


Sen plockade vi äpplen till höstens pajer.


Och jag plockade även några valnötter från grannens stora träd. 


Efter en jättegod tuppmiddag hos mina föräldrar så blev vi bjudna på björnbär, hallon och blåbär tillsammans med glassbåt = gott.

En skön runda bland mors alla vackra blommor och
sen bar det av hemåt igen efter en heldag på Österlen.

Jag hoppas att ni också har haft det bra idag!

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar