lördag 24 september 2016

VIP-shopping med frukost och fina inköp och sen en liten sväng till T.H.

Igår morse var Johanna och jag på VIP-shopping på HM tidigt på morgonen.
Vi blev bjudna på god fralla med extra gott kaffe och vi köpte förstås lite nytt inför hösten. Nöjda med denna trevliga start på dagen traskade vi tillbaka till bilen. 

Jag körde Johanna till hennes föreläsning och jag åkte till mitt arbete och var där inom min flextidsgräns. Ganska bra jobbat, tycker jag själv.  










Jag hade ett samtal på Torna Hällestads skola vid lunchtid igår.
Det är alltid lika trevligt att köra/cykla till denna lilla söta by.
Igår blev det med bil eftersom tidsmarginalen mellan mina samtal var knapp.
Skolan som är en bit över 100 år gammal är nu på hösten
klädd med vildvin i vackra färger.
Så här ser det ut när man tittar ut genom fönstret med utsikt mot kyrkan.
Det är så idylliskt, lugnt och behagligt. 


Ett ganska stort fyrkantigt "titthål" i skoldörren,
även här med utsikt mot den gamla bykyrkan.


Efter mina samtal där var det dags att åka tillbaka för att avsluta
i Dalby innan det var dags att inleda HELGEN! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar