onsdag 28 september 2016

Superfynd på Sularpsfarmen och Nabbe var som vanligt på toppenhumör!

I lördags blev det som sagt ett besök på Sularp för att inhandla superbilliga och jättefina buskar och träd. Helt plötsligt när vi satt i solstolarna i lördags eftermiddag så kom det upp ett erbjudande på Facebook om utförsäljning på Sularpsfarmen.
Jag kastade mig i bilen och sen blev det mååånga inköp. 
Det går ju bara inte att låta bli. Det blev persikoträd, nektarinträd, kvittenträd, hortensia, klematis, sälg, citronträd på stam, passionsfrukt, klängväxter, you name it!   
Eftersom grannen hade lånat vårt släp så blev det till att fälla sätena i bilen och lasta in. Inte visste jag att man kunde få plats med så mycket i en bil. 
Jag fick god hjälp av två trevliga och roliga damer från Österlen. 
Ja, som vi skrattade och lastade växter i våra bilar.

Här nedan är allas vår glade och genomsnälla Nabbe, 
"Sularpsmannen" med ett så stort hjärta. 
Han ville göra en intervju med mig och lägga upp på Facebook, 
men med tanke på hur många följare som Sularpsfarmen,
 har så bad jag om att vi ska ta det vid ett annat tillfälle. 

Jag var trädgårdsklädd och svettig efter att ha 
lastat träd så det var inte riktigt läge just då. Hahaha....
   

Massor med pumpor i många olika färger och storlekar. 


En del av träden är på plats i bilen och fler ska in.
Det SKA gå, är mitt motto!! 

På väg hem med mina inköp! Här kör jag precis förbi Rögle dammar.
 

Här ska jag nu fixa extra gott fika inför premiären av "Bonde söker fru". Hehehe..

Maken är i Skrylle tillsammans med några från herrklubben. 
Vad de ska göra, jo titta efter vilda djur.  :) 

Ha det toppen och kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar