måndag 12 september 2016

Trädgårdsshopping och god fika tillsammans med mor.

Hej och hoppas att veckan har börjat på ett bra sätt för er.

Min arbetsdag har bestått av olika möten som elevhälsoteam, trygghetsgrupp, elevmöten och terminens första möte i AMOR. 
AMOR står för Anti Mobbing Och AntiRasismrådet. 
Vi har många elevdemokratiska råd på skolan där jag arbetar, 
vilket är mycket positivt.

Men nu tillbaka till gårdagen. Då var det dags för lite blomstershopping i Flyinge. 
Jag köpte bl.a några roliga inomhusblommor och en jätteverbena, ett fint gräs och en murgröna att ha utomhus. 
Dessutom fikade vi i plantskolans cafe´där vi satt i solskenet och delade på en räkbaguette och en god kaka till kaffet. 

Här visas några av höstens favoriter.

Min smått trädgårdstokiga mor. 

En rostig gammal cykel omgiven av diverse blomster.

Bland personalens favoriter hittade jag "vit praktlysing"
som jag har väldigt gott om hemma i min trädgård.

Favoriten "körsbärsbenved" på stam. 

Skäggbuske med vacker blå färg.
Tyvärr trivs den inte i vår trädgård.

Den här tulpanliknande clematisen föll både mor och jag för.

Vi gick och försökte komma på namnet på ett vackert träd som mor har i trädgården. Precis då stod det ett framför oss. :)
"Metasequoia" heter det och nu ska det namnet läggas på minnet. 

Vad sägs om en gigantisk chokladboll med hallontryffel till kaffet.

Vi delade en läcker räkbaguette till lunch. 


Gott kaffe i färgglada koppar. 

Matchande rosor och cyklamen.



Hemma igen, för en liten paus i soffan innan det var dags för oss
att åka på kalas och för mor att köra till brorsan i Lund.

Nu är det måndagskväll och bl.a dags för den spännande
upplösningen i TV-serien "Dr Foster" på SVT 1. Me like!

Kram från @nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar