torsdag 15 september 2016

Kimmia- träff idag hemma hos Karin.

Ikväll cyklade jag de 13,4 kilometerna (jo, jag mätte :) 
till Karin i Lund och vår trevliga bokträff. 

Vi inledde kvällen med skumpa och tilltugg på Karin och Ulfs nya altan.

Jättekul att ses igen och prata om allt som har hänt sedan senast vi sågs.
  
Kära vännerna, Ing-Marie och Karin, två av namnen i vår bokklubb, "Kimmia".
De andra är jag, Ingela och Mia.  

Försenad födelsedagspresent till Karin från Svenskt Tenn.
Den blev mycket uppskattad.

Ankleverpate´med päronmarmelad till skumpan. Mmmm...


 
En god kantarelltoast till förrätt.

Och därefter blev vi serverade perfekt tillagad lammfile´med tzatzikismör, ugnsbakad potatis och sallad. Gott rött vin därtill.

Kanelparfait med äppelsås, en lite höstig och god dessert.



Praliner som smälte i munnen.

Nästa bok som vi ska läsa är Johan Hakelius bok om "DAMER".


Karin och Ulfs kinesiska staty vaktar utanför dörren.

Efter några trevliga timmar och jättegod mat och dryck kom maken och hämtade mig och cykeln. Han var på hemväg från Helsingborg och mina bokklubbsvänner ville inte att jag skulle cykla hem ensam i mörkret.

Tack Karin för en härlig kväll!

Kram till alla er andra också förstås!
I morgon är det FREDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar