onsdag 21 september 2016

Fåtölj nr två har hittat sin plats och lördagens loppisfynd.

Redan onsdag kväll och dagarna bara rusar iväg. 

Min dag började med en stilla promenad i Botaniska trädgården i Lund. 
Jag var nämligen ganska tidigt i Lund inför dagens arbete och hann med detta enkla, men sköna avbrott i vardagen. Härliga dofter, lugnt, stilla och vackra höstblommor. Det var bara jag, två hundägare och en som krattade i rabatterna.

Men kan ni tänka er, bloggerskan glömde kameran hemma 
och mobilen var inte laddad = inga foton till bloggen. 

Här är den andra nya fåtöljen.
Det är en likadan fåtölj som den med elefanttyget,
 men denna är klädd i Gripsholmstyget i gult.
Den har fått sin placering i biblioteket på ovanvåningen.  


Och här har vi de utlovade loppisfynden från i lördags.
30:- kostade båda skålarna tillsammans.
När jag kom hem och diskade dem såg jag att det stod UHV,
Ulrika Hydman Vallien i botten på dem.

Johanna googlade på priset för skojs skull och nypriset är 349:-
för den stora och 249:-, för den lilla.
Helt ok fynd, tycker jag.

Ha nu en bra kväll hörru ni, och kram från mig som snart ska sjunka ned i en av
mina nya fåtöljer med en god bok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar