lördag 19 maj 2018

Bröllopsyra och lite annat!

Idag har jag tagit fram mina kungliga tyger och min temugg med passande mönster.
Därefter bänkade jag mig framför bröllopet mellan Prins Harry och Hollywoodprinsessan Meghan för att se vigseln mellan  
ett sympatiskt och tjusigt brudpar. Gästernas vackra klänningar,hattar, USA-prästens trevliga tal och de söta brudnäbbarna gjorde sitt till för att det skulle bli några njutbara timmar framför TV:n.  Jag älskar bröllop! 

Jag var i valet och kvalet om jag skulle följa med resten av familjen till Lund för att se Karnevalståget, men efter noga övervägande så stannade jag faktiskt hemma. 
Jag hade det hur bra som helst här hemma i TV-soffan. Jag har i och för sig inte missat ett karnevalståg sedan 1986, men har ju chansen i morgon om jag skulle vilja.  

När Johanna kom hem så såg vi godbitarna från bröllopet tillsammans.

Jag sålde ju mina bokhyllor också idag.  En sympatisk och glad pensionär från Kristianstad kom tillsammans med sitt barnbarn för att hämta dem. 

Både de och jag var nöjda och glada efter köpet. Gladast var dock Mårten för nu slipper han trängas med en massa hyllor i garaget. 😊😊😊

Jag har rensat lite i rabatterna också idag, sovit middag i hängmattan samt tillagat en god lax med potatis, smält smör, pepparrot och färsk smörstekt sparris. 
En helt okej lördag om ni frågar mig....  😊
   
Dukat och klart inför dagens BRÖLLOP! Hehehe....... 


Muggen och tygerna är inköpta på Slottsboden, vid slottet i Stockholm
för många år sedan. De kommer endast fram vid sådana här tillfällen.
Jag vet några av mina bloggläsare som tar sig för pannan just nu,
men det bjuder jag på. Hehehe..... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar