lördag 5 maj 2018

"Ladies dinner" hemma hos mig igår!



Här har vi vaknat till en solig lördag!!

Men innan frukost tänkte jag visa er några bilder 
från gårdagens dammiddag hemma hos mig. 

Vi är sex vänner sedan många år tillbaka som träffas 4-5 gånger per år. 
Vi äter, dricker och har väldigt kul tillsammans. 
Dukningen igår blev med mina Gynningservetter. Jag hittade minsann några tulpaner i trädgården som matchade dem. Tänk att det är den tiden nu, då man bara kan ta ett steg ut i sin trädgård och plocka en bukett. 
Två rhodendendronknoppar i ljuslila norpade jag också. 😊😊😊

Nåväl, kvällen inleddes på altanen med drink och drinktilltugg 🍸🍹🍷
( minicrustad med fikon och Brie, crostini med räkor och små ostpajer)      
  
Det var soligt men tyvärr ganska svala vindar. 
Medan jag fixade klart med maten så gick mina kära gäster en snabb trädgårdsrunda. 

Middagen blev igår helstekt fläskfile´med rostad potatis, bea och sallad.
Sen blev det en bärpaj med hallon, björnbär, blåbär och havtorn, men om sanningen ska fram så tog björnbärssmaken överhanden. "The ladies" var dock så nöjda ändå.  
Glass, kaffe och avec serverades till denna. 

Vad tror ni vi gjorde sen resten av kvällen. Helt rätt, snackade om högt och lågt och 
hade som vanligt en väldigt trevlig kväll tillsammans.

Nu ska jag fixa kaffe och ostmacka. 
Om det inte är för kallt denna morgon så ska jag äta det utomhus.

Vi ses snart igen!

Ha en fin och lördag!!

  








Två av mina gäster. De andra skymtar fram bakom körsbärsträdet. 

Christel är på väg till lusthuset med raska steg!

Nej, nu måste jag ha kaffe för att vakna ordentligt denna morgon!

Kram från mig, @nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar