tisdag 15 maj 2018

Tulpanodling på Österlen och Badhotellet på TV ikväll!.

Oj,oj, oj så vackert det var på "Österlen Tulpaner" i söndags. 
Denna fina odling ligger i utkanten av Lunnarp, nära Tomelilla. 
Långa rader av fält med tulpaner i de läckraste av färger. 
Tyvärr skulle alla tulpaner kapas dagen efter d.v.s igår.
Sen ska tulpanlökarna säljas.

Nästa år kan jag dock tipsa er om att åka dit och njuta! 


Pionliknande tulpaner!






Min mor fick ställa upp på ett foto även här. 

Och minsann en bild även på "moi" med vind i håret och solbrillorna på.

Vi var hemma igen hos min far, lagom till eftermiddagsfikat.
Jag hade köpt med mig Napoleonbakelser som vi avnjöt i trädgården.

Min mors tulpaner är väldigt vackra de också.
Kanske inte lika många, som på Österlenodlingen dock!   




Ha en fin kväll!

Missa nu inte första avsnittet av den
underbara serien "Badhotellet" på Tv 4 kl. 20.00

Kram
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar