tisdag 1 maj 2018

Valborg med vÀnner!

Jag hoppas att ni alla har haft ett riktigt fint valborgsfirande. 😊
Vi har haft en jÀttetrevlig kvÀll hÀr hemma tillsammans med goda vÀnner!
Jag har jobbat idag och nÀr jag kom hem blev det verkligen till att "ge jÀrnet"
för att hinna fÄ allt klart tills gÀsterna kom klockan sju.
Men det gick alldeles utmÀrkt.

Jag dukade i vÄrliga fÀrger, grönt, vitt och blÄtt.

NĂ€r kvĂ€llens gĂ€ster kom blev det Mojito med bl.a ostpajer och 
smördegsrullar.Jag hade tĂ€nkt servera drinkarna i lusthuset med en liten trĂ€dgĂ„rdsvisning. NĂ€r klockan nĂ€rmade sig sju sĂ„ föll dock de första regndropparna 
☂☂☂, sĂ„ för att inte drinkarna đŸžđŸč skulle spĂ€s ut, 
sĂ„ stannade vi inomhus. 😊😊😊

Sen Ät vi citronkyckling med tillbehör och vitt vin i glasen.

Till dessert hade jag bakat en ananaspaj med vispad grĂ€dde. 
Det var verkligen lĂ€nge sedan jag gjorde denna paj. 
Vi konstaterade att den var populĂ€r för ca 10-15 Ă„r sen, men sen har den glömts bort. SĂ„ Ă€r det ju ganska ofta konstaterade vi. Det Ă€r verkligen sĂ„ att det gĂ„r mode i det mesta, som t.ex matrĂ€tter, drinkar, klĂ€der, inredning, sĂ€tt att uttrycka sig. NĂ„vĂ€l, annanaspaj Ă€r kanske inte sĂ„ inne just nu, men alla gillade den i alla fall. 
Det blir gott med mördegsbotten och med en fyllning av krossad ananas, 
creme fraiche, Ă€gg, vaniljsocker och socker.   

Avec och lite choklad hann vi ocksĂ„ med innan vi konstaterade att timmarna 
hade farit ivĂ€g som alltid nĂ€r man Ă€r i trevligt sĂ€llskap och har massor att prata om.  









VÄrt glada gÀng bestÄende av MÄrten, Dan A, Dan J, Maria, Monica, Rolle och Mie.

Nu Ă€r det lĂ€ggdags, i morgon blir det sovmorgon och 
sen ska det flyttas lite buskar i trÀdgÄrden.

Vi hörs, kÀra ni!

Kram @nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar