måndag 7 maj 2018

Loppisfynd och nu snart iväg igen.

Har ni haft en bra start på denna ljuvliga majvecka? 

Underbart väder är det ju verkligen, dock liite varmt att arbeta i. Fläkten har gått på högvarv i mitt arbetsrum och det har känts som en ovanligt het sommardag. Man ska dock absolut inte klaga på värmen, nu när den äntligen har kommit. 

Nu till mina fynd på gårdagens loppis. 

Vi har glasservisen Chateau sedan ungdomens dagar. 
Vi har vinglas, snapsglas, likörglas, konjakskupor, selterglas, martiniglas och champagneglas i denna serie. Det händer ju att ett eller annat glas går i kras vid fest. Man vet också att det är så jädrans dyrt att ersätta ett glas,
 så det blir oftast inte att man gör det.  
Nu fick jag syn på snapsglas och vinglas på gårdagens loppis och tänkte att de kan vara bra att ha i reserv. Det var en trevlig dam som stod och sålde delar av sitt bohag.
Jag var beredd att betala några hundra per glas eftersom jag vet vad de kostar att köpa. Döm om min förvåning när damen säger 10:-/styck för glasen i absolut nyskick, och om jag tog alla inkl. en jättevacker chateauskål, (som numera inte längre finns i handeln utan endast på museum) så skulle jag få mängdrabatt. 
Det krävdes ingen övertalning där kan jag säga.... 😊😊😊
Det var faktiskt så att t.o.m jag, en gammal loppisräv skämdes litegrann........  
  



Nästa inköp var ett jättefint tibetanskt lammskinn i vitt,  precis i min smak.
Helt nytt och med alla lappar kvar. 



Jag köpte även en vacker antik skål och en bok.
Det var årets loppispremiär och det började ju riktigt bra!

Nu ska jag vattna det nyplanterade här hemma innan det är dags att ta cykeln och bege sig till kvällens rulluppgift, ja inte på cykeln då utan vi skal rulla inbjudningar till cykelfesten. Detta gör vi tillsammans i vårt glada festfixargäng.

Det har viskats om att vi ska grilla korv i det fina vädret!

Ha en fin kväll och njut av de ljumma vindarna.

Kram från mig, @nneli!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar