fredag 18 maj 2018

Hemmagjord smörgåstårta och lite väldoft i vasen.

Ikväll blev det hemmagjord smörgåstårta med en kall öl och skönt altanhäng.
Kanske inte så vacker, men väldigt god om jag får säga det själv. 
Räkor, skinka tonfisk, kokt ägg, och lite dekoration.

Rosa och lila syrener i vasen får bli veckans helgbukett. Doften är underbar.


I morgon ska jag sälja mina bokhyllor till en man som kommer ändå från Kristianstad för att hämta dessa Billyhyllor. Hans barnbarn ska köra honom hit med släp.
 Så gulligt! 

Vet ni vad jag mer ska göra i morgon? Jo, självklart så ska jag titta på direktsändningen av det engelska prinsbröllopet. 

Det är samtidigt som Karnevalståget, men det kan man ju även se på söndag!  
Det var lite roligare att vara på karneval när man själv var student och även när barnen var små och hängde med sina föräldrar. Men en liten sväng lär det väl bli. 
Något år har jag dessutom nattvandrat där genom mitt arbete och det var en intressant upplevelse. 😊😊😊 
Jakob är ju engagerad i detta års karneval också och är 
förstås fullt upptagen dessa dagar. Så kul!! De har haft massor med "förfester" under hela våren! 😊😊 🍸🍷🍶 

Nej, nu blir det en sväng i trädgården innan det är dags att ta plats med kaffe och något litet ätbart i soffan för att titta på "Mord i paradiset"!

Kram på er alla! 
@nneli

Ganska ful, men god! 

Söt färg på dessa clematisblommor! 



Mmmm, doften!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar