tisdag 22 maj 2018

Grillning och ett boktips!

Så härligt att bara komma hem från jobbet, sätta på grillen, lägga på några goda korvar, diverse tillbehör och sen äta på altanen. Igår serverade jag en klassisk Pucko till korven. Det är nostalgi. Puckon ( drycken alltså) 😊
har ju funnits sedan 50-talet. Den enda skillnaden är storleken på flaskan. 

Jag har ju börjat grilla hemma hos oss denna våren. 
Det är riktigt kul och inte alls bara ett mansgöra. 

Efter maten och vattningen av trädgården blev det en kaffe inne i soffan. 
Kvällarna är ju ännu inte så varma och igår började det dessutom blåsa.
Jag tittade bl.a på "Herrens vägar", en dansk serie om en präst och hans familj. 
Lite annorlunda, men jag gillar danska serier.   

Nu ska jag, min mor och Johanna iväg till Boklunden som ligger så vackert i Torna Hällestad. Där bjuder min bank in till en kväll med underhållning, investerartips, mat och lite annat. 

Men först bjuder jag er på ett litet boktips!
Det är en bok som utspelar sig i Lund, med många kända miljöer.

Den heter "Champagne på skånska" och är skriven av 
författartrion Carnehult, Bruce och Holm. Läsvärd! 

  
Ha en fin kväll alla!

@nneli 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar