söndag 27 maj 2018

Mors Dag och kalas för Mårten.

Idag har vi firat Mors Dag här hemma och jag fick så fina presenter av barnen.  
Jag fick en ljusstake i marmor och metall av Johanna och en fräsch sommarklänning av Johanna och Jakob tillsammans ( jag tror att pappan hade en liten del i den också.... 😊😊. 
Tack till mina härliga ungar som jag är så stolt och glad över! 

Jag har förstås ringt och grattat min egen fina mor också på hennes dag förstås! 
Jag försöker att vara en lika bra mor för mina barn som hon alltid har varit för mig! 


Jakob var hemma hos oss på middag igår, men då firade vi mest maken/pappan som fyllde år då. Många paket fick han och god mat från grillen, jodå jag grillade och det blev riktigt gott. Grillade förkokta och hemmamarinerade revben, med coleslaw, pommes, bea, äppelmos och sallad. 

Efter maten spelade vi  "På spåret" som Johanna gav sin pappa. 
Riktigt kul spel och även lärorikt förstås.

På hemväg från dagens trevliga kalas i Bjärred plockade jag ett stort fång med lupiner. De är ju så vackra. Nu står de i Daggvasen.

Nu ska Johanna och jag titta på finalen av Robinson. 

Ha en fortsatt fin kväll!

Kram från mig @nneli!  




Lupiner från Borgeby! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar