torsdag 31 maj 2018

Kärt besök på min förra arbetsplats och en god lunch med kolleger.

Igår var jag på kuratorsmöte på Svaleboskolan i Veberöd. Där arbetade jag som skolkurator i 11 fina år innan jag började på mina nuvarande skolor för ca åtta år sedan. Icke klokt så snabbt tiden går. Svaleboskolan var sig helt lik men det var inte så många som jobbade kvar av mina "gamla" kolleger. Men några bekanta träffade jag allt och det var så trevligt så. De hade fått veta att jag skulle komma dit och höll då utkik efter mig. Gulligt!   

Efter vårt möte så var det några av oss som gick till "Niromas" Cafe´ och restaurang mitt i byn och åt en god lunch, pratade och skrattade en massa. 
   
Om ni inte har besökt Niromas och har vägarna genom Veberöd någon gång så gör ett besök där. Där serveras man god mat, men man kan även ta en glass, 
fika eller smaka deras utsökta praliner. 

Vi satt ute igår och hittade en ganska sval plats, där vi kunde avnjuta vår lunch.







Jag åt en sallad med bl. a varmrökt lax, avocado och en god örtdressing. 




Nu har jag precis vattnat hela trädgården och sen varit iväg och hämtat min cykel som jag fick punktering på tidigare idag. Nu är allt klart för kvällen och vi ska se klart en gammal Wallanderfilm och dricka kaffe.

Många kramar
@nneli!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar