torsdag 17 maj 2018

Små björnöron.....

Hej alla! 
Jag ville bara titta in och önska er en fin dag!l! 

Solen skiner även idag och det lär bli ännu en varm dag!
Lite städning nu på morgonen innan det blir för varmt.
Sen ska det handlas och fixas lite annat. 

En stund i solstolen ska också prioriteras.

Vi hörs snart igen och tills dess kan ni njuta av denna enkla,
men fantastiskt vackra "Aurikeln". "Aurikel" betyder "litet öra" och syftar på att bladen liknar små björnöron. Inget jag tänkt på tidigare men som jag lärde mig när jag googlade på namnet. Alltid lär man sig nåt nytt. 😊😊
Tyvärr syns inte bladen så bra på min bild, tagen på Österlen Garden Show.  

Kram på er alla från @nneli

Nu ska katten och jag gå en trädgårdsrunda,
 jag med kaffemuggen i högsta hugg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar