onsdag 23 maj 2018

"Kändispolisen" Eva-Gun Westford, även en rapp "stå uppare"!

Igår var jag som sagt på Boklunden i idylliska Torna Hällestad.
Mitt ute i Trollskogen ligger denna restaurang och samlingsplats. 
Här har barnen sina avslutningsfester, här serveras det julbord, firas mors dag 
och annat kul i naturskön miljö. 
Extra trevligt nu när man kan sitta utomhus och äta, då lokalen är ganska mörk. 

Igår var det ett event som vår bank anordnade. 
Massor med folk hade hittat dit och alla blev bjudna på en god paj 
med sallad, delikat kaka, nyttig information om investeringar och aktier och sist men inte minst en härlig timme med polisen från Borrby, Eva-Gun Westford. En kraftfull kvinna med en stooor portion humor. Jag kan nog säga att vi "låg dubbla", (nåja nästan i alla fall ) av skratt många gånger under hennes framträdande. Hennes bok som jag köpte med mig hem kommer nog att vara till stor glädje, även den.

Här är hon den lite smågalna "käringen" som hon själv kallar sig. 






Hemma igen var det dags för ett nytt avsnitt av "Badhotellet", 
vilket blev en bra avslutning på kvällen.

Nu är jag hemma efter en dags arbete och snart måste man ut och vattna, vattna, vattna, för jösses vad det torkar ut i värmen. Middag, "Morden i Sandhamn" och lite annat ska väl också hinnas med....


Kram och gokväll! 


Boklunden i rhododendrontider! 

      


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar