lördag 8 november 2014

Besök hos Nikolaus ( jultomten) i Myra och härhemma pågår städning och lövrensning..



Lördag och jag ska denna dag städa och fixa härhemma. 
Johanna, den lilla stackaren har varit krasslig nästan hela veckan som vi har varit bortresta och det har blivit lite eftersatt med städningen.
I eftermiddag kommer Jakob hem och hälsar på och familjen samlas. Lovely! 
Dessutom ska jag visa er en liten inredningspryl som jag är så glad över.


 Underbara "Ipomea" ( Blomman för dagen) klättrar uppför berg och sluttningar med sin intensivt blå färg.


Detta är helgonet Nikolaus som står staty utanför "S:t Nikolaus Church" i Myra (Demre). 
Nikolaus var otroligt generös och skänkte bort allt vad han ägde till de fattiga. 

JULTOMTEN     
Tomten med glada barn står staty på torget i Myra (Demre). 


Detta är inifrån kyrkan. 

Fantastiska gamla takmålningar.  

Mårten i ett av alla "rum" i S:t Nikolaus Church.

Jag återkommer snart med ännu ett inlägg. Jag vet att det är många av våra reskompisar som följer min blogg nu och som ser fram emot flera bilder.
Jag hoppas att även ni andra kan tycka att det är lite intressant att hänga med på en liten del av resan.
Jag lovar att göra andra "vanliga" inlägg också förstås.

Ha en fin lördag så hörs vi snart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar