torsdag 27 november 2014

Silver och guld, städning och några storstadsdrömmar.


Här är det full fart med städningen och tänk så mycket lättare det går med lite bra musik under tiden. Jag har inte övergått till stämningsfull julmusik ännu. 
Nej, här är det fortfarande en salig blandning av pop, hårdrock och disco som gäller. 

Favoriten "Love me again" med John Newman håller i sig fortfarande. Även en gammal goding som "Layla" med Eric Clapton fungerar bra som städmusik. 

Nedan mina nya granatäpplen i silver. Granatäpplen från Turkiet som fått torka. Tre omgångar sprayfärg och sen är det klart. Silverfärgen som jag använder är från Biltema och kostar 59:-.

De passar ganska bra tillsammans med zinkhusen i kökshyllan.
 



Också lite guld i form av fyra skimrande stjärnor (adventsljusstake?)

Min plan detta år är att få allt klart inför julen nu den närmsta veckan, och sen kunna njuta av väldoftande hyacinter, vackra amaryllisar, glögg, pepparkakor, mysiga filmer, tända ljus, familj och vänner resten av december.
Här längtar vi nu efter att Jakob ska flytta hem över julen.

Jag har också en stark längtan efter en snabbtur till Stockholm, till Gamla stan, NK:s  skyltfönster och sist men inte minst Svenskt Tenns vackra julmiljö.
Kanske kan detta hinnas med eller som ett alternativ, Göteborg i julskrud, eller ett julpimpat Köpenhamn, kanske.
Dessa städer ligger ju faktiskt inom 1-4 timmars tågresa härifrån, så inget är omöjligt.
Ja, vi får väl se.....

Nu tillbaka till verkligheten och den pågående städningen.
Hej och hå....
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar