måndag 17 november 2014

Trevlig höstmiddag hos mina föräldrar.

Efter besöket i Vitemölla körde vi vidare till mina föräldrar och där träffade vi även min bror och hans familj. 
Vi hade en trevlig/mysig eftermiddag/kväll tillsammans med god trerättersmiddag, umgänge, kortspel och annat kul.

Här sitter jag, Johanna, Annabelle och Mårten i soffan och dricker kaffe och äter goda kakor. 

Och här har vi brorsan Mårten, Jennifer och Henning.

Johanna vid mormors vackert dukade middagsbord.


Förrätten bestod av antingen svartsoppa eller jordärtskockssoppa med lufttorkad skinka. 
Vad jag valde ser ni ovan. Ett mycket enkelt val....

Varmrätten bestod av kyckling eller anka med goda tillbehör.

Diskussion under middagen.

Desserten stod jag för, knäckig äppelpaj med vaniljsås.

Kortspel efter maten. Annabelle är koncentrerad.

Två tänkande sötnosar, Annabelle och Henning.

Det blev även armbrytning och här är det Annabelle och Mårten som kämpar på. Hon är riktigt stark den lilla tjejen. Precis som Johanna som slog de flesta i armbrytning när hon gick i skolan.



Tusen tack mor och far för en härlig höstmiddag med god mat och dryck och trevligt umgänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar