söndag 16 november 2014

Jättetrevlig kväll hos Pia och Lasse.

Tjingeling på er alla! 
Klockan är mycket och snart kallar sängen. 
 
Kvällen har tillbringats tillsammans med ett mycket glatt och trevligt gäng, hemma hos herr och fru Ljungberg. Kvällen avslutades med en blåsig cykeltur hem.

Vi fick god mat och dryck hela kvällen lång.
Förrätten var en spännande rödbetssoppa med bröd. Varmrätten var en god thaigryta med kyckling, ris, sallad och gott rödvin.
Desserten mmm, så god blåbärspaj med vaniljsås och portvin.
Därefter kaffe med pralin och avec.
Mätta och belåtna jo, det var vi verkligen.
Kvällen bjöd på roliga upptåg både i form av skojig sång och andra tokerier.  
Maria häller upp skumpa. 

Musse Pi... förlåt Johan Edgren med glada damer på båda sidor.

Lite mera vin, Magnus??

Mårten och Eva har kul!

Mårten har fotograferat mig och Ulf i smyg.



Se glada ut nu, säger fotografen. Det var lätt denna trevliga kväll.

Fin bild på Maria och Tome. 

Maken och Eva.
På andra sidan bordet satt jag och Ulf (Evas make)
och vi var båda lika aktiva med kameran.
Jag tror att jag fann min överman i Ulf avseende fotografering. 

Jag tillsammans med Ulf Tedgård. 

Johan och Luba är också glada!

Mårten ,Eva och Magnus.



Gulliga Nusse omgiven av de glada herrarna Tome och Johan.

Lasse ska servera mera portvin.

Fina värdinnan Pia.

Nu är det dags att sova vilket resten av familjen redan gör.
Gonatt på er alla, så hörs vi i morgon.
Kram @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar