måndag 24 november 2014

Fortsättning på utflykten till Efesos och en gammal "nostalgirätt".

Några bilder till från Efesos.


Något intressant att fördjupa sig i.

Allt medan jag bekantar mig med ännu en katt.


Vi lärde känna många trevliga människor på vår resa.
Nedan ser vi bl.a Ola och Katarina, ett mycket sympatiskt och trevligt par från "Viken" i Skåne.

Maria och Sonja hade vi också kul tillsammans med och det blev många härliga skratt.
Paret Granath från Smygehamn lärde vi också känna och vi fikade ofta tillsammans och hade trevligt. 


Här är hela vårt sköna gäng samlat utanför "Calsusbiblioteket" i "Efesos". 
Här kände man verkligen historiens vingslag.  


Jag poserar vid det gamla biblioteket.




En vänlig kattälskande dam hade med sig en stor påse torrfoder till de små gynnarna och så här glada blev de.


 Nu har vi ätit en gammal nostalgirätt härhemma. Den gör man så här:

Stek brödskivor i smör ( rostebröd). Lägg på en färdigstekt färsbiff, stekt ägg, stekta champinjoner ( burksorten är bäst här) och stekt lök.
Krydda med svartpeppar och servera genast med en iskall öl. 



Jag har nu precis blivit intervjuad av Johanna. Den handlade om att möta kriminalitet i sitt arbete.
Hon mutade mig med en god kopp kaffe. Hela intervjun spelades in och i bakgrunden hör man katten jama och andra vardagsljud i vårt hem.

Nu ska jag relaxa en stund och titta på "Halv åtta hos mig"

Kram på er och ha en fin kväll.
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar