fredag 21 november 2014

Köksfönstret just nu.

Hej på er denna novemberfredag!
Efter avslutat arbete kändes det skönt att komma hem. Det blev inte så många timmars sömn föregående natt så en liten middagsslummer måste hinnas med.
Jättebra att kunna flexa ut lite tidigare idag.

Om en stund ska jag dock ta tag i dukning och matlagning för ikväll kommer våra snälla, hjälpsamma och generösa grannar Björn och Kristina på höstmiddag hos oss. 

Som ni alla vet vid det här laget så älskar jag att ändra om och fixa hemma. 
Nu är det köksfönstret som har fått sig en liten make-over. 
Från svart-vitt till terracotta, trä och ljus mässing.

Kanske det blir en ändring till inför advent. Vi får se....   


De patinerade små terracottakrukorna med vita blockljus hade jag som adventsljusstake förra året men de duger så här också.  
Ljusstaken med fyra smala julljus och hyacint köptes på "Notre Dame" i Köpenhamn, trähuset med ett ljus köpte jag i en tyvärr nedlagd affär.
Den "gamla" rullen med vackert spetsband köpte jag i förra veckan på Netto. Där kan man fynda ibland.
Eller vad sägs om 10 meter jättefin spets på en trärulle för 25:-??    

Ha en en fin fredagskväll så hörs vi som vanligt snart igen.

Många kramar/@nneli 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar