måndag 1 december 2014

Dagens andra julskyltning.

När vi hade kommit hem från Lund och julskyltningen där så tog vi en sväng på vår lokala julmarknad.
Vi har flera fina butiker bl.a "Butik Basilika" där nedanstående bilder kommer ifrån.   

Vackra ljuslyktor.

Underbart julträd med många vackra saker i.
Trevliga affärsägarinnan blev så förtjust i mina bilder att hon bad att få låna dem.
Så roligt och det får hon så gärna förstås.

Vår egen Jul Ernst har varit framme med ett av alla sina citat.

En tomte i "Butik Basilikas" skyltfönster.

Och en tomte utanför fönstret.
Denna trevliga tomte känner jag och han bjöd på finfin glögg och en pratstund.

Det blev även ett besök på Tusen Sköna Ting.

Strädelängan är så vacker.



Ett snabbt och givande besök blev det här på Strädelängan, där det serverades fika och ordnades försäljning av fina saker.

Stenugnsbageriets julskyltning. 

Efter dessa utomhusaktiviteter i den bitande vinden och kylan var det skönt att komma hem till brasan och värmen i vårt "casa".

Och idag är det Första december och dags att öppna sina julkalendrar och se första delen av Årets julkalender på TV.  Jag skrev ju att det var igår. Men idag är det dags.
Jag köpte förresten en underbart vacker julkalender igår på Gleerups.
De har de vackraste kalendrar man kan tänka sig. Den ska jag visa för er lite senare.

Kram @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar