torsdag 11 december 2014

Dr Jekyll och Mr Hyde.



Titta på den här lilla söta katten som ligger här så rofyllt och halvsover. Jag kan säga att så såg hon inte ut tidigare idag. Hon var som ett vilddjur och klöste och fräste och morrade om vartannat. 
Det var ett kattljud på min laptop som skrämde henne. Hon rusade på datorn som jag hade i knät och sen bet hon mig, rev mig, kastade sig på mig och skrämde mig rejält kan jag säga....

Hon går fortfarande runt och fräser och morrar. Riktigt obehagligt. 

Jag ringde till Vårdcentralen för att rådfråga om ev. stelkrampsspruta. Jag skulle komma dit direkt och där blev det både stelkrampsspruta och penicillin i 10 dagar. 
Kattbett är inte att leka med.

Ja, som det kan bli så här en ledig dag. Nästan halva dagen har ägnast åt telefonkö, Apotekskö och besök på VC och på att försöka få "kattskrället" att bli på bättre humör igen.
Musse och jag som är riktigt goda vänner i vanliga fall och hon följer efter mig vart jag än går. Hon sitter i fönstret och väntar när jag kommer hem på kvällarna m.m m.m
Vi får verkligen hoppas att hon blir sitt gamla vanliga kattjag igen.
   
Ha det så bra,vänner. Kram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar