lördag 20 december 2014

Julavslutning och en mysig eftermiddag hos mina föräldrar..


Idag har det varit skolavslutning och det var många som hade iklätt sig tomteluvor för att fira att julen snart är här. 

Vi önskade varandra en GOD JUL innan alla skildes åt för ett skönt jullov. 
Själv ska jag jobba på måndag samt några mellandagar,
men det känns ändå underbart med extra ledighet.  
Några av alla fina tomteluvor idag.

Efter avslutad arbetsdag körde jag, Jakob och Johanna till mina föräldrar för en trevlig eftermiddag. tillsammans.
 Vi inledde med kaffe och goda kakor när vi kom. 

Mor hade dukat fint med julkoppar och vacker duk förstås. 

Jakob och Johanna provsmakade mormors goda köttbullar efter allt det söta på kakbordet.

På kvällen kom brorsan med familj och vi åt julmat tillsammans.

Morfar och Jakob hade mycket att prata om. 

Och så tar vi en " lille en". Skål på er! 

Min farfars hamla brännvinsflaska kom traditionsenligt fram förstås.

Sen klädde alla "barnen" julgranen. Här poserar de två yngsta.

Min gammelmormors fina gamla julprydnader hängdes upp.

Ett av mors vackra julfönster! 

Lille Henning hade med sig sitt "Meccano" och efter maten skulle det byggas en motorcykel. 

Annabelle gjorde en vacker fiskbensfläta på sin stora kusin Johanna.

Efter några trevliga timmar tillsammans med god mat och julmys körde
 jag och barnen hem med vår nyinköpta julgran på släpet, I morgon ska den kläs.

Hoppas att ni också har haft en fin inledning på helgen.

Kram på er alla / @nneli   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar