fredag 5 december 2014

Julskoj och underbar julmat på Stadsparkscafeet.

Ikväll har vi varit på julfest på Stadsparkscafee´t i Lund, 
jag och mina trevliga kolleger och chef.
Jättegod julmat ( den första i år), ett digert godisbord och 
till detta trevligt sällskap och trevlig miljö. 

Nedan olika sorters lax, som gravad, kallrökt, varmrökt, laxpate´.
Dessutom 10 sorters sill, ägg, fårfiol med pepparrotscreme, rostbiff med supergod remouladsås, skinka, brunkål, prinskorv, skagenröra, räkröra, köttbullar, Janssons Frestelse, rotfruktsgratäng, revben, oxbringa, bröd, kex, ostar m.m.    


Söta får i Stadparkscafee´ts fönster.

På godisbordet fanns följande läckerheter: ris a la Malta med färska bär, pepparkakscheesecake, kanelpannacotta, äppelkaka med vaniljcreme, två sorters marsipan,olika godissorter, knäck, ischoklad. 

Goda ostar med olika sorters smaskiga marmelader bl.a en superb fikonmarmelad.

Jag tog bara ett äpple. Hehehe...

Maria och Malin inleder med glögg.


Fin takprydnad.

Söta Linda och Gerda.

Mina kollegers dessertval. ( eller vems var det nu)??? 

Vår chef Kerstin fick en korg med godsaker från Javahuset av oss och här läser hon sin lilla juldikt som Gerda hade fått till så fint.

Vi hade trevligt tillsammans, som vanligt när vi ses.

En riktig Disneygran hade dem där på Cafee´t, minsann.
Tack alla för en jättemysig kväll. Nu är vi hemma igen, mätta och belåtna.
Nu ska vi se vem som vinner finalen i Idol. Jag gissar på Molly, jätteduktig tjej.

Ha en fortsatt skön fredagskväll!
I morgon ska ni få se en ny inredningspryl härhemma.  

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar