onsdag 10 december 2014

Nobelfest, trevlig bok och adventsgran.

Gokväll på er! 
Sitter ni bänkade framför TV:n och njuter av årets största fest? 
Nobelmiddagen tänker jag på då, förstås.
Jag tittar lite på detta och lite på "Bonde söker Fru" finalen. 
Dessutom skriver jag till er och dricker kaffe. 

Jag gillar Madeleines klänning bäst, ljuv färg och vacker skärning. Victorias skapelse var lite för mycket för min smak och inte riktigt kronprinsessans stil heller. Sofias klänning blev inte heller någon riktig favorit. Hon brukar ha vackrare tycker jag. 
Lite negativt kanske men blev faktiskt lite besviken på årets festklänningar.

Nedan en adventsgran i finvasen på bordet just nu.


Jag har tagit fram ett av mina bokreafynd. Denna supertrevliga bok med anekdoter från Astrid Lindgrens värld, recept och mathistorier från bl.a Madicken, Emil och Saltkråkan.
Den kan varmt rekommenderas.




Ikväll är Johanna på lussemys i Lund, Mårten jobbar och Jakob pluggar.
Själv ska jag nog passa på att slå in lite julklappar nu när jag har ovanvåningen för mig själv. Man vill ju inte ha någon som tjuvkikar.

Ha en bra kväll alla ni därute.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar