torsdag 25 december 2014

Julaftonsfirande.

Gomorron alla vänner. 
Här har vi vaknat till en juldag med snö. Vackert!
I alla fall så är maken, jag och katten vakna. 
Husets ungdomar trynar sött i sina sängar fortfarande.  

Vi kan se tillbaka på en finfin julafton tilsammans med nära och kära (svärföräldrarna var tyvärr ej med detta år p.g.a sviterna efter svärmors armbrott), god mat och dryck, julklappslek, kärt tomtebesök, många julklappar, gröt, godis och framförallt härligt umgänge med många skratt och mycket glädje. Alla barn och vuxna var nöjda.

Efter att gästerna hade åkt hem hade barnen och jag julnattsmys, enligt tradition. 
Maken somnade, även detta enligt tradition. Det gjorde även jag till sist ( i soffan). Vaknade klockan halv fyra. Då diskade jag och fixade klart allt i köket. Därefter blev det läsning i min julbok och klockan fem somnade jag. 
Tokig, jomenvisst.....      Det blir en middagslur framför brasan idag....
Katt och dotter, innan gästerna kom. 

Likadana rosetter.

Johanna skulle ta en stämningsfull julaftonsbild på sin mamma.
Hahahaha, här är resultatet.



Nedan följer några bilder från julfikan tillsammans med "Kalle Anka" och efterföljande julklappsspel. 

Morfar mellan sina äldsta barnbarn. Här är det nog något mycket intressant på "Kalle Ankas Jul", kanske när Långben kör med husvagnen. (Morfars favorit).

Kalle Anka intresserar olika mycket....


Julklappsleken kan börja.....

Reglerna ska ännu en gång diskuteras.
DEN ska jag ha......

Tänk, vad detta lilla spel kan få igång både stora och små, och det är riktigt kul.

Lite senare idag kommer några fler bilder från vår julafton.

Nu ska jag fixa frukost och försöka få upp barnen ur sina varma sängar. Wish me luck....

Kram och på återseende/@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar