tisdag 16 december 2014

Lite rött och vitt.

Hej svejs på er alla! 

Här har jag precis kommit hem till ett nästan tomt hus. Maken jobbar fortfarande och Johanna julshoppar och fikar med kompisar i Lund. 
Musse tog emot mig med öppen famn och gick sedan direkt fram och visade en tom matskål 
(med mycket uppfordrande blick!) 

Idag har jag och resten av mitt trevliga elevhälsoteam varit i Skrylle och haft utvärderingsförmiddag. Givande och trevligt på alla sätt. 
Eftermiddagen har ägnats åt elevsamtal och konferenser.


Nu i juletider använder jag nästan bara mitt röd-vita Greengateporslin. 
Matchande Greengateservetter och doftljus till. 

Rött och vitt hör ju faktiskt julen till och visst är det vackert.


Plåtskylt inköpt för flera år sedan. 


Innan jag ska börja med middagen ska jag läsa ett par sidor i min bok och lyssna på lite julmusik. Skönt att varva ned en stund.

Kram så hörs vi om en stund igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar