söndag 7 december 2014

Kort julmarknadsbesök och sen glögg framför brasan.

Idag blev det ett kort besök på Björnstorps Julmarknad. 
Det var nämligen så kallt och rått inne i ladorna. 
Detta i kombination med regn och ruskväder gjorde att man längtade hem. 
Det blev en snabbtitt och sen hem igen för mys framför brasan istället.   
Vacker gran i den stora ladan.


Röda mattan var utrullad dagen till ära.
Här gick man mellan de olika utställningsladorna. Tyvärr superkallt och regn.

Det var kul att titta in i den välfyllda rullande lanthandeln. Killen med den här "varubilen" kör runt på landet och besöker småbyar en gång i veckan. Precis som förr.
Jag visste inte att detta fanns i "våra" tider. Han hade allt därinne kan jag säga...  

Den vackra alle´n upp till Björnstorps slott.

Fler vackra hus i området.

En av de trevliga utställningslokalerna. 
Hemma igen i värmen. Första glöggen gick bra men när jag skulle fylla på så sprack min tunna fina glöggmugg och all glöggen rann ut. Det är riktigt klibbigt och klistrigt kan jag säga.
Efter detta drack jag glögg ur en mugg och somnade sen i soffan. Zzzz....  

Jag hoppas att ni har haft en fin Andra Advent allesammans.

Kram på er/ @nneli

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar