fredag 21 augusti 2015

Besök hos mina föräldrar, trädgård, god mat, umgänge och lite nostalgi.


Hej på er ! 
Arbetsdagen är avklarad och jag är hemma igen. 

Nedan kommer några trädgårdsbilder från besöket hos mina föräldrar. 
Vi umgicks, åt supergod husmanskost och hade det bra! 

På morgonen när bara jag var vaken, ja förutom terriern Fritz då ( och far var iväg på jaktuppdrag) gick jag en skön trädgårdsrunda i morgonsolen. 

Fångade en fjäril på en matchande blomma. 




Jag satt i lugn och ro i växthuset och drack kaffe, läste och åt
solmogna björnbär och hallon direkt från buskarna. 

En riktigt bra start på dagen. Sen kom min far hem med nybakade frallor till frukost. 




Mors vackra höstfloxrabatt med så många färger.
Jag älskar denna blommas doft och utseende.
Den påminner dessutom om barndomen.  

Mor har lagt på den speciella sommarkaffeduken.
Till fikat igår åt vi stekt vetebröd, perfekt när vetebrödet är
några dagar gammalt, att doppa i mjölk och steka i smör och strö över socker.
Så gott och det är ungarnas favorit sedan barnsben.  

Varje morgon och kväll vattnar mor alla sina blommor. Vilket jobb!!

Vi tog fram några av mina sparade babykläder ( från när jag var en liten,liten tjej)
 och blev lite lätt nostalgiska.  

En ljuv dröm i rosa med vit spets. 


Den här klänningen sydde min mormor till min ettårsdag och den hade jag på min första fotografering hos "en riktig fotograf".

Här är klänningen på och en röd liten rosett i håret. Det var jättekul att se klänningen på riktigt. Jag har alltid trott att den var blå. 


Sjömansinspirerad klänning.

Och avslutningsvis en liten gul klänning med vit spets. 

Nu ska jag hämta bilen som varit på service och 
sen är det dags att göra sig redo för kvällens dammiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar