söndag 9 augusti 2015

Loppis, kaffe i solen och grillad fänkål.

Hej! 

Här har jag nu precis kommit hem efter en snabb loppistur. 
Maken skulle på soptippen och jag följde med för att handla på Citygross. 
När vi kom förbi Kyrkheddinge såg jag att det var loppis där och "kastade mig" av bilen. 
Jag blev upphämtad en halvtimme senare med några små inköp. De visar jag lite senare.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe i solen. 



g
Den första blomman på vår stora Hibiscusbuske har slagit ut.
Det är massor med blomknoppar på den i år.

Igår kväll grillade vi och för första gången testade vi att grilla fänkål,
så gott till grillad fläskfile´.
Jag förvällde den först i saltat vatten och sen fick den lite grilltouche.  
Nu 


Här satt jag/vi  igår och njöt av kvällssolen tills alla flugor fick oss att gå in.
Var kommer alla dessa små retliga baggar och flugor ifrån?? Grrr...
Nåväl, ett litet ilands-problem, men ack så irriterande.

Nej, nu till mitt snabbt avsvalnade kaffe.

Kram så hörs vi senare idag!

@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar