måndag 10 augusti 2015

Nisse Hellberg i Stadsparken och komiker på första arbetsdagen.

Första riktiga arbetsdagen avklarad efter en skön ledighet. 
Det kändes riktigt bra att vara tillbaka och träffa alla trevliga och glada kolleger. 
Det var uppstart i aulan med läsårets mål och med en superrolig halvtimme med Lundakomikern Johan Runow. Så jädrans kul och träffsäkert. 

Hans föreställning hette "Hur man djävlas med stil"!!


Nedan några bilder från gårdagskvällens konsert med allas vår Malmöpåg Nisse Hellberg. 
Han framförde sina gamla goa låtar i ett rasande tempo, inför ett stort publikhav i Lunds Stadspark. Underbart väder, massor med folk, trevlig publik med flera kända ansikten och bra musik.  Det blev en härlig  avslutning på "Sommarlunds" satsning och det tackar vi för.

     

NISSE HELLBERG himself.

Det var mer än jag som fotograferade. 

Sett i publiken.

Nisse och Janne! 

Jag träffade bland annat Johan och Ingrid som snällt ställde upp på ett foto. 

Här har jag kommit lite närmre kvällens huvudperson.


En kändis till i publiken....

Efter denna musiktimme blev det fika och umgänge på altanen hemma hos
brorsan,  Jennifer, Henning och Annabelle.  

Jennifer har fotograferat mig med syskonbarnen, Johanna och lilla kattungen Bonnie.



På hemvägen körde Johanna och jag in på " mackedonken " och köpte några kalla och goda drycker. Vi stannade hos Jakob och fikade och snackade en stund.

Sen var det dags att åka hem och förbereda sig inför jobbstart.

Nu måste jag återvända till köksregionerna och
färdigställa kvällens middag då en kär väninna, hennes döttrar och
 lilla dotterdottern Inez kommer på besök.

På återseende!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar