tisdag 25 augusti 2015

Hortensia, flox och luktärt i buketterna.

Hej på er! 

Det blev en riktigt lååång arbetsdag idag eftersom den avslutades med 
uppföljning av föräldrautbildningen som vi hade i våras. 

Idag/inatt kom det efterlängtade regnet ( faktiskt). 
Det var skönt att slippa att vattna i trädgården idag. 
Så jädrans torrt det har varit den senaste tiden. 
Det är underbart med sol och värme men det i kombination med 
blåsten har verkligen torkat ut både växter och gräsmatta. 
Nog pratat om detta. :)

Inomhus kan man trots regn och rusk ute njuta av blombuketterna 
som jag plockade hos mina föräldrar i förra veckan 
och som står fint fortfarande.  

En bukett med hortensia.

En bukett med flox.

Och en bukett med luktärter och riddarsporrar. Känner ni doften?



Igår kväll kokte jag plommonsylt av våra Opalplommon från trädgården.
Jag gjorde enligt ett gammalt recept som jag har fått av svärmor.
Recept och bilder får ni i nästa inlägg. Det receptet fungerar även med
Victoriaplommon, kanske till och med ännu bättre.

Ha en fin fortsättning på kvällen.
Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar