söndag 30 augusti 2015

En mils cykeltur, höbalsklättring, björnbärsplockning och familjekväll.


Hej igen! 
Här är jag tillbaka igen efter middagen. 
Idag blev det kycklinginnerfile´ med klyftpotatis stekta med solroskärnor och olivolja, 
sallad med nektarin, romansallad, egenodlade minitomater, mozarella och melon samt vitlökssås. 
Jag vet att ni läsare precis som jag uppskattar små middagsidee´r, 
för visst är det svårt att komma på vad man ska äta varje dag. 
Så bra att kunna tipsa varandra.

Nedan några bilder från igår när Mårten och jag var ute på en cykeltur. 
Det blev ungefär en mil på cykel i vårt vackra landskap.  
Har ni testat att klättra upp på en halmbal någon gång. 
Det gjorde vi igår och det är svårare än man tror att komma upp. 
Tur att ingen såg oss. Hehehe..... 





Framme i vackra Mårryd med näckrosdammen.
Här blev det ren nostalgi för här brukade vi vara med barnen när de var små.
De älskade att håva och leka här.  

  


Vi hittade massor med björnbär, solmogna och goda.
Vi fyllde kaffemuggar och annat som vi hade i ryggsäcken med björnbär.
Vad jag gör med alla björnbär, undrar ni kanske? Jag gör sylt, kräm eller fryser in
dem som de är och serverar varma till glass.   




På hemvägen i Trollskogen hittade vi en gammal övergiven Porsche.

Där framme cyklar Mårten.....

Igår kväll  var hela familjen samlad för att äta gott
tillsammans, snacka en massa och umgås.

Kameran fick vila denna kväll eller rättare sagt
så fick familjen vila från kameran. Hehehe...
Tyvärr åkte Johanna till Lund men hon var med och åt i alla fall.

Så glad jag är för min familj!!


Nu ska jag titta ikapp lite Tv-program som jag har "missat"
den senaste veckan.
Vilken tur att Play finns på de flesta kanaler.

Kram på er och ha en fin söndagskväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar