söndag 16 augusti 2015

Just nu på mitt sängbord och en skön dag på Österlen.

Hejsan, hejsan och ursäkta att det inte blev något 
inlägg här på bloggen igår. 
Vi åkte till Österlen redan halv åtta på morgonen för ett 
första stopp i Simrishamn och loppisen där. 
Där köpte jag vackra gamla växtteckningar som kan ramas in och bli tavlor.
En hel hög med inredningstidningar, en zinkkruka, 
en annan söt liten metallkruka och en glasljusstake fick också följa med hem i loppispåsen. 

Resten av dagen tillbringades i härligaVitemölla med umgänge med svärföräldrarna, sol, 
god mat, fika med min hembakade björnbärspaj med vaniljsås, 
gemensamt korsordslösande med Johanna och läsning av alla de "nya" tidningarna.  


Just nu på mitt sängbord.  





Vi kompletterar varandra bra när vi löser korsord, dottern och jag.

Dagen avslutades med en promenad vid vattnet. 













Maken tog en bild på det skummande havet och då kom jag och svärmor också med.
Nej, nu blir det till att starta söndagen här. Katten sitter i startgroparna och väntar.....

See you later/ @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar