fredag 14 augusti 2015

Coola katter, goda smördegsrullar och kommentar från herr Runow.

Hej på er! 
Jag hoppas att ni sitter bekvämt bakåtlutade i favoritfåtöljen och 
njuter vid tanken på den kommande helgen. 

Såg ni förresten att Johan Runow, den superrolige "stå-upparen" 
från tidigare i veckan hade kommenterat mitt inlägg. 
Där fick ni den rätta informationen om hans kommande föreställningar. Missa inte....
Så kul att han hade hittat in på min sida. Jag har inte tipsat honom. Hehehe...

Nedan kommer några bilder på vår coola katt. 

"Brillorna" som Musse har på sig är egentligen en påsklämma.  
Det var en kollega som hade sådana och 
då ville jag ju också ha likadana, förstås.  
De finns på Citygross, 10:- för 4-pack. 
   

Cool, va??
Så här brukar matte ha sina brillor.


Här testar Henning den röda varianten på Bonnie.



Idag har jag cyklat runt mellan olika skolor och när jag kom hem så var det fortfarande soligt och fint väder. Då blev det blev läsning i solstolen.
Johanna kom och överraskade med jättegoda smördegsrullar.

Johanna skickar en hälsning med receptet:

( Ta färdig smördeg, bred på färskost av något slag, hacka tomater, pressa vitlök över, krydda med dina favoritkryddor, in i ugnen ca 6 minuter i 220 grader och voila,
de spröda godsakernas är klara att avnjutas.)

Nu blir det snart en engelsk kriminalare här.
Johanna fixar till sig och ska åka till stan.

Tänk, vilka flashbacks man får från sin egen ungdomstid.
En skillnad var att på den tiden var man ju tvungen att ringa runt
till alla vänner på en vanlig telefon, vilket ju kunde ta lite
tid när man var många som skulle iväg och tider skulle samordnas.
Man tog den fasta telefonen och drog in sladden genom dörren, stängde dörren och sen satt man där på golvet för att prata ostört. Sladden räckte bara precis innanför dörren och telefon på rummet, nej det hade man inte. Bara en fast telefon i hallen och en i källaren.
Det var tider det....

Vilken skillnad mot dagens kommunikationsmöjligheter.
Ja, vilket århundrade var nu detta??Hehehe....

Kram på er från @nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar