lördag 8 augusti 2015

Några små pryländringar och en skön lördag.

Lördagskväll och en kort summering av denna dag: 

Tidig frukost med maken, tidningsläsning, korsord, middagslur under regnet, 
lunch utomhus, trädgårdsrensning IGEN! 
Idag klippte/sågade jag ned ett träd och plommonträden som 
stod i närheten fick nu bättre plats och mera ljus.

Grillad fläskfile´ till middag, makens supergoda milkshake till dessert, 
läsning av bra bok i kvällssolen och nu ska vi snart se en förhoppningsvis sevärd film.

Detta kallar jag en skön lördag.   

Jag har ändrat om lite bland prylarna hemma. 
  
Bord  (Helsingborgs Antikmarknad), öppningsbart ägg (inredningsaffär i Malmö),
kruka (gammal från Indiska), burk med lock (Svenskt Tenn),
 tennljusstakar (Munka of Sweden) och lampett  (Malin Appelgren-Paulsson). 


Några guldiga inslag tillsammans med det vita.
Jag ser nu att det behövs en tavla här ovanför skåpen.
Det ser lite tomt ut, tycker jag.


Nej, nu ska jag inte sitta här och uppehålla er,
utan nu önskar jag er en fin lördagskväll!
Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar