torsdag 6 augusti 2015

Skön sommardag!

I tisdags morse när jag vaknade hemma hos mina föräldrar 
tog jag morgonkaffet och Ystads Allehanda 
och satte mig i mina föräldrars växthus och insöp härliga dofter.  
Alldeles tyst, lugnt och grönt. 

Min utsikt! 

Här sitter Johanna och hennes mormor på altanen. 

Skön sittplats.

Min mor har massor med olika pelargonsorter. 

Och en fin samling av fuchsia eller "blodsdroppe" som de också kallas. 

Ännu en skön sittplats i föräldrarnas "have".
Efter två trevliga dagar med god mat, vackert väder och trevligt sällskap begav vi oss av hemåt igen för en kväll med Pink Floyd låtar i Dalby Stenbrott. ( inte Johanna dock, hon hade följt med om det hade varit Pink Floyd på riktigt, sa hon. )
Jo, det förstår jag....

Jag läste i dagens tidning att det kom över 5000 personer till stenbrottet.

Tjingeling på er! 

Nu blir det frukost på altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar