torsdag 22 augusti 2013

Arbete, bokcirkel,bussjakt och lite annat.

Liten uppdatering från i onsdags då jag arbetade hela dagen i Lund. Vi började med teammöte,fortsatte med APT och sen var det samordnarmöte och administrativt arbete på e.m. På lunchen var jag ute och kollade lite i affärer, det var längesen senast faktiskt. Jag köpte några blommor på torget ( jag kan bara inte låta bli att köpa blommor Grrrr, måste sluta...) ett par snygga (annars hade jag ju inte köpt dem Haha) svarta skor med guldspännen. 
Det blev jättenyttig lunch i form av två ostburgare från Donken. ( använd inte det ordet,mamma) Jag hinner ju inte äta mer när jag ska titta i affärer också.
Jag var annars erbjuden att äta lunch tillsammans med maken men insåg att jag inte skulle hinna det denna onsdag. Jag har det tillgodo.

Jag körde in om en snabb sväng till min svägerska Jennifer och grattade henne på födelsedagen. Hon fick diverse godsaker. Jag försökte även hitta en affär där de sålde tidskriften "Vanity Fair"för den är Jennifers favorit, men lyckades inte. Som tur var, för den hade brorsan redan gett henne. Lite prat och några "goa" kramar från småttingarna blev det och sen bar det iväg till söta Ingela som väntade med mousserande och tilltugg. 

Ingela hade dukat fint också


Laxen smälte i munnen.
Vi åt supergod varmrökt lax (från Lomma) med romsås, sockerärter,sallad och potatis. För de som inte körde severades gott vin. Jag smakade bara en klunk ( eller kanske två). 
Desserten bestod av smaskig glasstårta från Lomma Glassfabrik. (Lomma var temat denna kväll.) Det var vaniljglass med läcker chokladfyllning och fruktsorbet samt maräng i botten.
Hur gott var inte det, tror ni........      
     
Boken vi ska läsa ( ja det var bokcirkel ikväll och inte matträff, som man ju kan tro) tills nästa gång är:

Bild lånad från Google.

Kvällen hos Ingela var som vanligt mycket trevlig. Lite senare försökte jag och två av de andra damerna hinna ikapp en buss ( ja, jag körde lagenligt) men missade den med en sekund. Det fick bli väntan på alternativ skjuts hemma i vårt lusthus med tända ljus och småprat. 
Karin och Mia i mitt lusthus.

Trevlig avslutning på en trevlig kväll.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar