söndag 25 augusti 2013

Hängmattehäng....

Efter att ha hämtat dottern i Lund klockan tre fick det bli sovmorgon till klockan halv tio. Så skönt! Bakade frukostbullar och de smakade för jäkligt, nej jag skojar bara.... De var goda med prästost och hallonmarmelad (med rom ) på.
Okej då,mina såg inte riktigt ut så här men det var detta receptet jag använde från Allt om Mat.

Marmeladen,hallonthe och hallonsaft fick jag av mina föräldrar när de hade varit på utflykt till Hallongården utanför Trelleborg.  




Efter frukosten blev det slappande i hängmattan. Johanna började eftersom hon var tröttast efter nattens eskapader.




Detta är min utsikt från hängmattan. Klarblå himmel, grönska och mina fötter....

Vi grillade som sagt ikväll igen. Det gäller verkligen att passa på, dessa fina sensommardagar. De känns som bonus efter en fin sommar.

Här är min nya vita hibiscus som står i kruka nu för att sen planteras i en rabatt.
Helt vit som jag gillar skarpt.

Här får den stå i väntan på plantering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar