måndag 26 augusti 2013

En vanlig måndag.

Måndag och arbetsdags. Efter EHT ( elevhälsoteam) på den ena skolan körde jag till nästa skola för att ha samtal där. Det blev även en snabbvisit hos min kära arbetskamrat sedan många år. Hon har denna bonad på sitt arbetsrum. En elev har broderat den i slöjden och den är ju så sann.

Min vän och arbetskamrat genomgår en jobbig period i sitt liv men är både tapper och klok. Hon har genomgått stor sorg och försöker nu leva sitt liv på ett så bra sätt som möjligt, men utan sin älskade make.
Snart ska hon komma hem till mig en eftermiddag och umgås och fika. Vi ska boka en dag så snart som möjligt.
Du ska veta att du är en kämpe,min vän!! En stor kram till dig!      




Det här blir kvällens middagstips: helstekt benfri kotlett med riktigt knaprig stekyta. Våra tillbehör var potatis,brunsås, rödkål, inlagd gurka, gele´och kokta morötter.
En riktig söndagsmiddag fast det är måndag. Efterrätten blev äppelkaka med vaniljsås. (rester från igår)


Så här ser de vackra gladiolusarna(de heter nog inte så i plural,va) ut idag. 

Efter middag,disk och en snabb promenix väntar nu snart serien "Top of the lake".
En annorlunda men bra serie som utspelar sig på Nya Zeeland. En av huvudrollerna spelas av Elisabeth Moss,mest känd från en annan utmärkt serie,nämligen " Mad Men". Detta får bli kvällens Tv-tips. Vi hörs i  morgon.....    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar