måndag 12 augusti 2013

Glamourös dag på Jägersro och syltkok.

Igår d.v.s söndag startade med sovmorgon. Sen kom maken och berättade att han hade varit iväg och plockat 12 liter björnbär. Syltkoket fick dock vänta tills kvällen. 

Först skulle vi nämligen iväg på något betydligt mer glamoröst. Min nygamla favoritklänning fick duga och sen bar det iväg till Malmö (Jägersro). Där blev vi fint välkomnade till Aotoropas VIP-tält.  Blev serverade äkta champagne ( så gott ) och underbar buffe´med massor med godsaker. 


Supergod champagne......

SKÅL!!!!
Inkokt lax med sauce Hollandaise och färskpotatis. Alltid så jäkla gott.
Rosmarinbakad kycklingfile´med bl.a prästostcreme. Mmmmm.....
    Vi satt i ett festtält med kristallkronor och vacker dukning i vitt och grönt.


Mina favoriter på buffe´n var ostronen (var det inte nej, som en rejäl kallsup ), laxen och den utsökta bakade rapsgrissidan med palsternackspure´. Sist men inte minst Brie de Meaux med fläderhonung.



Gott rött vin till maten och därefter kaffe med en av de godaste chokladkakor jag ätit.

Därefter blev det mingel, mera skumpa, lite kändisspotting och galopp. Vi satsade ganska blygsamt och vann litegrann. 
Vi tittade på Hattparaden förstås och den som Mårten och jag utsåg till vinnare blev faktiskt också den som vann av alla vackra damer i hattar.

Julli Jarlsbro hade själv tillverkat sin underbara hatt med rosenblad och brudslöja. Hon hade pysslat med hatten hela natten. En värdig vinnare....

Ett helt gäng med tjusiga och glada gäster. 

Här är det hästsportreportern med en av alla värdinnorna som poserar glatt för fotografen.

Trevligt umgänge, god mat och dryck, strålande sommarväder och spännande galopp. Vad kan man mer begära en helt vanlig söndags e.m i augusti?? 
Jag i folkvimlet.
Jag med söta och sympatiska Ann Wilson som ingick i juryn tillsammans med Let´s dance kollegan Dermot Clemmenger..  
Den här hästen satsade vi på och den vann....
Glada fotografer.

Även Mårten fick testa stoooora objektiv. 

Jag i solskenet. Ja,det är min väska som hänger där.

Maken var flitig med kameran denna söndag.

Skål på er!!!

Håll i hatten!!! Denna eleganta dam fick inget pris men var glad ändå. Nina Paulsson-Åmark är hennes namn.

Här är jag tillsammans med hattparadens vinnare, en mycket trevlig dam vid namn Julli Jarlsbro. 

Här har vi tvåan i tävlingen



Här har vi trean, Nancy Fadel som jag gick på gymnasiet tillsammans med. Senast känd från "Falsterbofruarna"

Nu kör vi hem efter en fantastiskt trevlig eftermiddag på alla sätt.

Nu var det helt okej att ställa sig vid syltgrytan och koka björnbärssylt. Det är kontrasterna i livet som är spännande.
Vi åt middag med barnen och därefter blev det kortspel och norsk thriller på TV. 

I morgon är det dags att börja arbeta på riktigt efter semestern och det känns helt okej. ( tror jag) 
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar