fredag 16 augusti 2013

Några fynd från sommarens alla loppisar.




                            

Den här fina ljuslyktan från Paradisverkstan köpte jag för,håll i er nu, 20 spänn. 
Riktigt fynd.....
  


Kudde med söt text.


Idag tänkte jag att jag skulle visa er några av sommarens alla loppisfynd. Några fynd ser ni här ovan och några till kommer lite längre ner.

Jag har verkligen uppskattat varje lördag i sommar som jag har kunnat åka till loppisen i Simrishamn och spana efter något fint. Denna sommaren har jag faktiskt hittat en hel del. Några saker har jag gett bort och en del har jag förstås själv velat ha.
Det finns alltid flera stycken i min närmsta omgivning som jag tänker på när jag är ute på mina loppisrundor. Jag vet ungefär vad var och en tycker om och vad de samlar på. Hittar jag något passande så slår jag till.

Bl.a detta behöll jag själv:

Två fina krukor.

En riktigt fin valnöt i metall. Kan användas som nötknäckare.

Bertil Vallien.

Detta fina brevställ/servettställ var också ett fynd.

Små skålar i hamrat tenn.
Ljuslykta i blått glas.

Ja, det var allt för denna gång.

Ha en riktigt härlig FREDAG så hörs vi snart igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar