torsdag 22 augusti 2013

Kreta för en del och Plantagen för mig.

                           Torsdag idag,ja. Jag hämtade Maria och Jakob i Lund och körde dem till Sturup. 
De åkte sedan vidare till Kreta för att sola och bada och ha en skön vecka innan deras studier sätter igång på nytt. Här är de på Sturup och jag var bara tvungen att ta några foton av det glada och förväntansfulla paret.

Maria förvånar sig över Jakob. 

Ha nu en riktigt härlig vecka tillsammans!  

På hemvägen stannade jag på Plantagen och köpte lite nya blommor. Ett tips! Halva priset på alla gröna växter! Jag köpte bl.a dessa vackra gladiolus i mörklila. Det var dock inte halva priset på dem, men 49 spänn är ju överkomligt.  

Färgen syns inte ännu, men det kommer nog en bild längre fram.

Helt gratis är det att plocka in en bukett kärleksört från trädgården och ganska fint blir det i en enkel glasvas.   

Jag minns inte om jag visat denna tidigare men det var mitt förra blominköp. Växten är en slags "plättar i luften". Sirlig och fin och med små vita blommor. 

I torsdags var det trevlig bokcirkel hos Ingela och några bilder därifrån kommer också lite senare.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar